Italië 2020 start: Lago Maggiore

Geplaatst op

Zaterdag 8 – augustus: Vertrek en aankomst

Vanmorgen zouden we eigenlijk midden in de nacht vertrekken maar dat hebben we helaas niet gehaald. Hierdoor vertrokken we rond 9 uur richting onze eerste overnachtingsplek in het noorden van Italië, vlak bij Lago Maggiore. We sliepen zelf niet bij Lago Maggiore maar bij een naburig meer, op 20 minuten van Lago Maggiore af. Een prachtige omgeving! Maar voordat we daar aankwamen hebben we de toeristische route genomen over de Gotthardpas i.p.v. door de tunnel, een aanrader.

Uitzicht vanuit onze kamer

Zondag 9 – augustus: De eilanden van Lago Maggiore

Na “uitgeslapen te zijn” vertrekken we de volgende dag naar het grote meer om een boottochtje te maken naar de eilanden bij Stresa (Isola Bella met haar mooie paleis en prachtige tuin en Isola Superiore met haar markt en schattige straatjes) hier dachten we niet heel veel tijd door te brengen maar uit eindelijk was het toch gauw 4 uur dat we uit en terug waren bij de opstap plek van Stresa.

Isola Superiore vanaf de boot
Isola Superiore 1 straat verwijderd van de drukte is het heel erg rustig
Uitzicht op Isola Bella

Gelukkig konden we met wat mazzel de auto kwijt, want parkeren in Italië op toeristische plekken is een uitdaging.

Na nog een rondje te hebben gelopen waarbij we onszelf hebben getrakteerd op een ijsje, hebben we nog wel verder rond het meer gereden om vervolgens rond 21:00 bij ons hotel aan te komen. Een drukke dag en een goed begin van deze vakantie.