Dag 3 Paihia

Geplaatst op

nz-31

Zondag 6 november, dag 5 v/d reis, dag 3 in Nieuw-Zeeland. Vannacht waren we weer vroeg wakker, waarschijnlijk nog een nasleep van de jetlag. Of het was de spanning voor de geboekte excursie: zwemmen met dolfijnen op open zee.

Vanochtend om 9:15 kwamen we bij de catamaran waarmee we zouden gaan zeilen in de Bay of Islands.

Het was een mooie ruime catamaran en we waren met slechts 7 anderen, de schipper en een hulp. Alle ruimte, heerlijk dus. 🙂

Na een 3 kwartier varen uit de kust kwamen we de eerste groep dolfijnen tegen, deze hebben we een korte tijd gevolgd waarna we geprobeerd hebben om met ze te zwemmen.

Ja ja het was proberen want toen wij het ijskoude water ingingen waren de dolfijnen natuurlijk niet meer te vinden. Het water was ook een beetje troebel dus al zaten ze 4 meter van ons vandaan dan hadden we ze nog niet gezien….. helaas helaas maar we hebben ons best gedaan. We kunnen i.i.g. zeggen dat we achter de dolfijnen aan hebben gezwommen maar ze niet konden bijhouden.

Verder op zee waren de watervogels in het water aan het duiken om vis te scoren dat was wel leuk om te zien. Meer ook niet eigenlijk want we hadden het veel te koud om er van te kunnen genieten.

Toen we eenmaal wat warmer waren kwamen we aan bij een baai om te gaan BBQ en en het eiland een beetje te verkennen. Dit deed ons uiteraard veel goed en het zonnetje maakte het moment helemaal af. De plek was idilisch met het blauwe water en de mooie omgeving.

Na een ander half uur kwamen daar ook dolfijnen om te gaan eten en slapen helaas voor ons konden we daar niet meer mee zwemmen omdat ze ook wat te ver van onze boot (die voor anker lag) af waren. Na de lunch was het op naar de haven van Paihia terug en het motel. We zijn nog naar de Haruru falls geweest, heel mooi om te zien maar niet spectaculair. Net een pizza afgehaald en we gaan zo de hot tub in :-).

Morgen een lange rit voor de boeg naar Coromandel.

Tot snel.

Comments

Anne Tuesday, 08 November 2011

Eindelijk eens een beetje tijd om op de site te kijken. Ziet er allemaal toch uit om jaloers op te zijn.
Jammer dat de temperatuur nog wat tegenzit, maar de inhoud van de dagtochten geven blijkbaar op zich ook voldoende plezier. Toch een hele ervaring rijker, wel jammer dat je de dolfijnen niet kon bijhouden. Andersom is het maar goed dat de haaien het ook te koud hadden of jullie niet konden bijhouden.
groetjes, Anne

Nathalie Thursday, 10 November 2011

Hey hoi! Klinkt goed jullie verhalen down under!! Ik kijk al uit naar jullie volgende verhalen. Hier alles goed. Nog steeds zacht weer, maar wordt zo langzaam aan wel kouder. Jullie nog heel veel plezier daar. Groetjes Nathalie