Dag 4 tot 8 vanuit Paihia via Pauanui & Rotorua naar Napier

Geplaatst op

nz-20

De afgelopen dagen zaten we zonder internet maar uiteraard hebben we niet stil gezeten.

Vanuit Paihia zijn we onderweg gegaan via de schitterende bochtige wegen met de vele vele vergezichten over dit schitterende land.

Wat is het een genot om door dit land te mogen rond rijden!

Dag 4 Paihia – Pauanui

Na de hele dag te hebben gereden kwamen we eind van de middag aan in Pauanui. Hier kregen we een bungalowtje toegewezen. Na het inchecken zijn we een wandeling gaan maken naar het centrum (de straat oversteken: 1 restaurant, 1 café, een supermarkt en bakker die ook pizzeria is, kortom redelijk uitgestorven). Daarna zijn we een strandwandeling gaan maken bij de kust langs het grasveld wat diende als luchthaven, dat hebben ze dan weer wel. Een mooi uitzicht over de Pacific Ocean hadden we tijdens deze strandwandeling. Toen zijn we richting het centrum weer gegaan om een hapje te eten.

nz-21

Dag 5 Pauanui

De volgende dag zijn we het Coromandel schiereiland gaan verkennen. We begonnen onze dag met een wandeling door een voormalig goudmijn bebost gebied. Helaas hebben we geen goud gevonden.

Daarna zijn we met een schep en handdoeken richting Hot Water Beach gegaan. Op dit strand kun je op een bepaald stukje je eigen hottub graven! Dit wilden wij natuurlijk wel even ervaren. Daar aangekomen zagen we al wat mensen heerlijk genieten in hun warm water poel. Dus Maico begon enthousiast te graven, maar onze poel was ijskoud. Toen nog een gat, en nog een gat en zo nog een paar gaten tot het hele strand een grote molshoop was, maar alleen maar koud water! Cold water beach… Na het vragen van tips van de heerlijk genietende mensen hebben we nog een paar pogingen gedaan, maar het blijkt slechts op een paar plekken te lukken en het leek erop dat deze plekken al bezet waren. Gelukkig kregen we van een groepje wat al gerimpeld was van hun hete bad hun poel aangeboden omdat ze vertrokken. Erg aardig. Dus hebben we toch nog zeker een uur heerlijk kunnen badderen in het hete water.

nz-22

Daarna zijn we naar Cathedral Cove gegaan. Dit is een stukje strand uit de film Narnia. Een mooi idyllisch stukje strand met een grot over het strand en een watervalletje. Wie nieuwsgierig is: kijk Narnia, deel 2 volgens Maico.

Vervolgens zijn we rond gereden via Coromandel City, niet echt noemenswaardig, maar de kustroute erna is wel erg mooi. Je rijd op een weg laag direct naast de zee met bomen die vanuit de zee over de weg buigen. Erg bijzonder.

nz-23

Dag 6 Pauanui – Rotorua

Deze dag zijn we ’s ochtends vroeg vertrokken om nog via een omweg naar de Waitomo Caves te gaan. Deze grot is bekend vanwege zijn glow Worms. We hebben hier een rondleiding gekregen door het grottenstelsel, met als afsluiting via een boottocht onder de glow Worms naar buiten. In het donker en de stilte was het indrukwekkend om onder de sterrenhemel van glow Worms door te varen.

Daarna zijn we doorgereden naar Rotorua waar we naar de geisers van Te Puia zijn geweest. In dit “park” beheerd door de Maori is de grootste geiser van NZ en die komt wel 20 meter hoog. Zoals het hoort bij geisers stinkt het er naar rotte eieren door de zwavel. Hier hebben we onze eerste Kiwi gezien:-) yes toch gelukt. Ook was hier een optreden van een welkoms ceremonie van de Maori het is best indrukwekkend als een paar mannen naar je staan te schreeuwen. Heel mooi om te zien.

In de avond mochten we genieten van een hangi dit is een groot vreet festijn met eten bereid in de grond, dus ik kon mij daar prima vermaken(Maico) hahaha jam jam….

nz-24

Dag 7 Rotorua – Napier

De route leide via het Taupo meer, hier hebben we de boot genomen om een rots carving te zien gemaakt in 1980 door Maori leerlingen. Niet zo oud maar wel heel erg mooi!

Verder zijn we doorgereden naar Napier, de hoofdstad van de Art Deco (en dus absoluut niet aan ons besteed), en het wijn gebied. Hier zijn we nu aan het schrijven in de bibliotheek op dag 8.

nz-25   nz-26

Dag 8 Napier

Vandaag hebben we alleen een Gannet colonie van dichtbij gezien. Heel erg mooi zoals bijna alles hier hahaha nee echt waar om deze vogels van dichtbij te zien met een paar honderd stuk bij elkaar broedend op hun nest is heel erg bijzonder!

Verder hebben we gewinkeld om warme kleren te kopen want het weer is behoorlijk omgeslagen naar fris… brr en nat….brr. Morgen gaan we naar Wellington toe om de dag daarna de boot naar het zuid eiland te nemen.

De foto’s volgen nog. Dus houd deze post in de gaten.

nz-27   nz-28

nz-29   nz-30

Groetjes Maico en Bianca

Comments

marinus en willie Friday, 11 November 2011

Hallo luitjes
Wat fijn om iets van jullie te horen,en dat jullie weer heel wat mogen zien.Jammer dat het een beetje fris is maar als de reis naar wens verloopt wat wil je dan nog meer .Jullie moeten toch maar even wat goud zoeken dan ben je in een klap rijk hoeven jullie nooit meer te werken.
We wensen jullie nog vele fijne dagen toe.Wij hebben weer weekend en ik mag werken ook wel leuk.
nou weer tot horens ons

Anne Sunday, 13 November 2011

Omdat je daar al jarig bent en hier nog niet toch van harte gefeliciteerd op deze toch wel bijzondere manier.
Ik hoop dat je er samen een mooie dag van kunt maken. Misschien moet je er gluw-wein bij kunt gebruiken als het daar zo fris is dat je een lange broek aan moet.

Nog veel mooie (zonnige) reisdagen.

Marinus en Willie Thursday, 17 November 2011

We hebben een lekkere hazelino op je verjaardag genomen en hij smaakte best.
Nou hoop dat jullie wel wat zon krijgen,want hier is het koud het vriest .
We wachten nog wel op de mooie en spannende verhalen.Dus maak er maar een mooie bijzondere
vakantie van.Hebben jullie al wat hertjes of varkens gezien of dinosaurus dieren.
Dan zou ik als ik jullie was maar hard weg rennen.