Dag 1 Auckland & dag 2 van Auckland naar Paihia

Geplaatst op

nz-33

De reis was lang heel lang, de eerste vlucht van 11 uur lang naar Hong Kong had ons zo afgemat dat we daar maar besloten om toch een dag kamer te boeken.

De mensen in Hong Kong waren erg vriendelijk op het hotel personeel achter de balie na dan, die waren behoorlijk arrogant aan het doen. Heel jammer als eerste ervaring maar gelukkig was het merendeel heel vriendelijk.

Na een kort dutje van een uurtje of 6 in een heerlijk bed en na een lekkere frisse douche zijn wij weer naar het vliegveld gehaast om op de volgende vlucht van 11 uur lang te stappen. Ook dit was een lange vlucht, de stoelen waren krap en we konden slecht in slaap komen. Dus het werd 11 uur lang films en series kijken.

Aangekomen in Auckland New Zeeland was het gelijk duidelijk deze mensen zijn heel vriendelijk en zeer gast vrij! eenmaal de auto gehaald (Ford Mondeo met 65.000 op de teller) zijn wij op weg naar ons hotel gegaan.

Auckland is de grootste stad maar een Tom Tom heb je echt niet nodig. Na een korte opfris beurt zijn wij gelijk de stad in gegaan om op de toren te kijken naar het stads uitzicht.

De stad zelf is een leuke en bruisende stad al hebben wij daar niet veel meer van meegekregen omdat we toch wat te moe waren van het reizen. Maar wat we gezien hebben vonden we best gezellig en leuk!

nz-32

Na een goede nacht rust waarin we toch wat Jet lag verschijnselen hadden zijn we op pad gegaan naar Paihia. We hebben de snelweg 1 naar het noorden genomen, bij de tol poort zijn we afgeslagen om binnen door verder te reizen, mooi stukje weg langs de oost kust. Uiteindelijk hebben we de snelweg 12 genomen (nou ja snelweg, je mag 100 maar het is niet aan te raden met alle bochten en heuvels) om via deze toeristen route naar het Waipoua forest te gaan. Onderweg hebben we heel veel mooie vergezichten gehad en heel veel vogels gezien alleen de vogel op het bord nog niet gezien (de Kiwi). Dit wordt ook lastig aangezien het een klein nachtvogeltje is. We hebben ook veel schapen gezien.

In het bos staan een aantal van de oudste bomen ter wereld, een paar duizend jaar oud zijn ze zeker wel. Deze bomen heten een Kauri boom en zien er best bijzonder uit met een lange stam en bovenin een kruin waarin andere planten en struiken hun weg hebben gevonden. De oudste boom heet Tane Mahuta (lord of the forrest :-)…).

nz-34

Aangekomen in Paihia hebben we het plaatsje in ons opgenomen en een excursie geboekt om met dolfijnen te gaan zwemmen. We hebben gekozen voor een kleinschalige boot waar veel persoonlijke aandacht gegeven word. Het is echter een stuk kouder dan we hadden verwacht deze dagen hier (ik loop stug in een korte broek want tja ben op vakantie, maar Bianca heeft 3 lagen incl. een jas aan en het nog koud) het zwemmen zal daarom een behoorlijke uitdaging zijn, gelukkig zijn er wetsuits beschikbaar, met korte mouwen en korte broekspijpen, maar we zijn bikkels.

Ook kan ik eindelijk mijn telefoon opladen want die was leeg en een lader had ik niet meegenomen dus lekker slim van mij, gelukkig heb ik de telefoon niet nodig 🙂

Nou ik ga maar stoppen en Bianca op halen om naar de werf toe te lopen, om op de boot te stappen en met dolfijnen te gaan zwemmen, als het niet te koud is 🙂

Comments

Jeroen Sunday, 06 November 2011

Ha kiwi’s, dat klinkt allemaal prima. Ik ben wel benieuwd naar het zwemmen met de dolfijnen. Groet Jeroen

willie Sunday, 06 November 2011

Hallo luitjes
Zo te horen een lekker zonnetje dat maakt het al aardig goed en gelijk al bij de dolfijnen.Leuk hoor?Wij komen net van de verjaardag van Mia en Bertus.Herman zijn feestje was ook wel gezellig.
Zo morgen gaan wij gewoon weer aan het werk en jullie zwerven ergens over de aardbodem.Ver ver weg.Groetjes