Coffs Harbour naar Rockhampton

Geplaatst op

aud23

Onderweg naar Coffs Harbour hebben we een aantal stops gemaakt om niet alleen maar snelweg te zien naar de nieuwe overnachting plek.

We hebben onze eerste kangaroos gezien op een van de vele toeristische routes langs de oostkust. Na een aantal foto’s en een kort filmpje te hebben geschoten (het beestje vond ons maar raar, grote auto met mensen erin. Hij zal wel gedacht hebben: kan ik nou nooit eens rustig een stukje gras eten ;)) zijn we verder gereden.
Via Nambucka heads wat een perfecte plek is om langs de kust weg te kijken, naar Doriggo NP.

Het Doriggo NP is een subtropisch regenwoud met een sky walk boven de boomtoppen en een killer uitzicht over de omgeving. Je kan kilometer na kilometer ver kijken. In dit park hebben we een ook een wandeling gemaakt naar een waterval, hier waren we de enigste mensen en dat gaf een speciaal gevoel. Het water was niet diep genoeg om in te zwemmen maar het uitzicht vanaf de hangbrug en achter de waterval zelf is best bijzonder. Als je ooit in de buurt bent ga naar dit park toe.

Na het park zijn we naar Dagan waterval geweest ( lag toch in de buurt). Ook mooi om te kijken, dus zeker de moeite waard.

Vandaag is het 5 september en gaan we op weg naar Byron bay.
Het is een lange rit dus wij op tijd weg. De route loopt langs highway 1 via Grafton ( een stadje met kunst en cultuur al hebben wij alleen een paar huisjes gezien met een leuke veranda) naar Byron Bay.
Byron Bay is het meest oostelijke puntje van Australië en hier staat een mooie vuurtoren te wachten om op de foto te gaan. Het blijft altijd een mooi gezicht een witte vuurtoren met op de achtergrond een ondergaande zon.

aud22

6 september vandaag gaan we naar Brisbane de 3de grote stad van Australië.
De route is 160 km maar omdat we nog graag langs een koala sanctuary ( Lone Pine koala santuary, de eerste van Australië) willen zijn we vroeg weg gegaan. In 1 streep door naar de koala’s toe dat is het doel. En het doel is meer dan geslaagd!
Aangekomen hebben we de entree betaald ( ongeveer een dierentuin kaartje) en door het park in. Het park heeft een diverse collectie aan dieren maar allen zijn inheems en zie je dus niet snel elders.
Zo hebben we een vogelbekdier, wombats, papegaaien, opossums, slangen en andere reptielen gezien, maar uiteraard ook koala’s en kangaroos. Er werd ons de mogelijkheid geboden om samen met zo’n schattige koala op de foto te gaan. Dit konden we uiteraard niet voorbij laten gaan dus wij een koala vasthouden en lachen naar de camera. Wat zijn ze zwaar en zacht om vast te houden en die klauwen enorm :). Hierna hebben we een zakje voer gekocht en zijn we de kangaroos gaan voeren! Deze beesten eten gewoon uit je hand maar bijten je niet. Het is een belevenis om te mogen doen. ( Ter info al het geld gaat naar het voortplantings-programma voor koala’s het is helaas zo dat veel dieren hier aangereden worden, en door dit programma worden hopelijk meer dieren uitgezet en gered).

Na al deze ervaringen zijn we op weg gegaan naar ons hotel in Brisbane, in het hart van de stad. Na wat sightseeing en shoppen zijn we een hapje gaan eten aan de haven. Jammie Pizza 🙂 maar omdat we een crepe met ijs en een tickshake hebben gehad een uurtje eerder waren we nog vol dus het werd 1 pizza voor 2. Hierna nog wat nacht foto’s gemaakt van de stad en daarna snel naar bed want we gaan naar Frasier Island morgen!

aud21

7 sept tot 9 sept van Brisbane naar Frasier Island rit van 300 k en omdat we wat laat uit Brisbane zijn weggegaan hebben we geen tijd meer gehad om een aantal toeristische routes te nemen dus zijn we in 1 stuk door gegaan naar Rivier Head waar we de ferry nemen.
Op Frasier Island (wat een favoriete badplaats is voor de aussies, dus veel jeugd maar gelukkig ook ouderen) ben je aangewezen op Frasier Island. Dit betekend; je betaald overal de hoofdprijs voor. Maar goed je bent er maar 1 keer en dan wil je wat zien dus wij een excursie geboekt naar de mooiste plekjes op het eiland. Zo hebben we het scheepswrak gezien en de schitterende meren. We konden helaas niet zelf rijden met onze auto want op dit eiland is de weg van zand! (Het hele eiland is van zand, tot 600m diep is er geen rots te vinden) Dat betekend 4 wiel drive rijden, dit kan ik nog niet goed genoeg maar als je wat ervaring hebt (zoals mijn vader) kan je dit prima doen en dan zou ik het ook zeker aanraden. Het eiland is schitterend maar voor ons was het net niet speciaal genoeg, we hebben mooiere plekjes gezien tijdens onze reizen ( oei dat klinkt erg zeg, maar ja de waarheid is de waarheid althans voor ons).

aud20

9 september van Frasier naar Rockhampton rit ruim 400 K.
Het was een lange vermoeiende dag, eindelijk een route gereden met veel vergezichten! De route was mooi maar wel lang. Voor we vertrokken kwamen we nog een oldtimer dag tegen met oude Holdens en laat ik dit zeggen, de auto’s zijn erg mooi en hebben een geluid erin zitten damm!
Aangekomen rond 5 uur bij ons motel en na een hapje eten en dit bericht nog ff lezen en dan slapen morgen weer 300 K maar nu wordt het pas echt mooi althans als we de boeken mogen geloven :).

Tot snel!

aud19

Eén antwoord op “Coffs Harbour naar Rockhampton”