Via Lesina naar Perugia

Geplaatst op

Donderdag 20 – augustus, via het natuurpark rijden we naar Lesina toe een dorp aan de rand van een 22km lange lagune meer. Ik dacht een leuk en idilisch het blijkt klein en niets zeggend te zijn. Gelukkig konden we onderweg nog wel genieten van de vergezichten en de omgeving. We stoppen enkele keren om van het blauwe water en de heuvels op te nemen.

Lesina

Eenmaal aangekomen in Lesina fietsen we op een tandem in 5 minuten door de stad, we eten een ijsje aan het water en bedenken wat we de rest van de tijd hier gaan doen. Dan weten we het. We pakken de auto en gaan naar het strand bij Lesina Marina aan de andere kant van het meer op 15 minuten rijden. Hier is een echt zandstrand te vinden, de azuurblauwe zee missen we nog maar het is een echt zandstrand😊.

Genieten in Perugia

Vrijdag 21 – augustus, vandaag is er een lange rit voor de boeg! We rijden van Lesina naar Perugia de hoofdstad van Umbrië. Onderweg is er niet veel gebeurt behalve veel verkeer en flitsers die we gezien hebben. Eenmaal aangekomen in het hotel kleden we ons om pakken we snel een zonnebed en genieten van het verfrissende water van het zwembad en de zon.

Hierna maken we ons klaar om naar de oude stad te rijden voor wat sight seeing en een pizza. En daar stopt dit verhaal voor nu 😊.

Terug van sights seeing en eten, een pizza is het niet geworden in plaats daarvan hebben een hamburger gehad met een paar opgebakken aardappeltjes. De stad Perugia is een bijzonder geheel waar je het handigst je auto onderaan de heuvel parkeert om de vele roltrappen naar boven toe te nemen. Dit scheelt je enorm in het aantal traptreden 😊. En je benen heb je nog wel nodig om de stad te kunnen zien.

Doordat we later in de stad waren hebben we alleen de hoofdpunten opgezocht, dus geen musea. Zo hebben we wel kunnen genieten van het uitzicht bij de Prefettura di Perugia (Piazza Italia). Eenmaal boven moet je hier echt een panoramafoto gaan nemen!

We lopen verder via Corso Piettro Vannucci naar Piazza IV Novmebre, dit plein wordt versiert door een oude fontein met daaromheen nog veel oudere gebouwen met als hoogtepunt de Kathedraal San Lorenzo, welke dicht was bij ons bezoek.

Op de hoek gaan we een hapje eten, en zoals gebruikelijk lijkt te zijn in Italië kan je als drinken alleen maar Bier, wijn water of frisdrank nemen en dat laatste bestaat dan voornamelijk uit de keuze Coca Cola of Fanta. Iets anders wordt er niet aangeboden. Dus een sapje waar Bianca zo van houdt is niet mogelijk.