Tenerife 2010 Familie vakantie

Geplaatst op

tenerife_60029-04-2010

Ben net een week terug van een vakantie met de familie en het lijkt nu alsof we nooit zijn weggeweest, zo snel pakt het normale leven je weer uit de vakantiesfeer. Heel jammer maar gelukkig hebben we een mooie vakantie gehad waarbij mijn ouders in de belangstelling stonden.

Het zag er de dag voor vertrek nog niet naar uit dat we ooit zouden gaan vertrekken. Toen ik samen met me moeder de honden ging wegbrengen bij dierenpension Heidewonne kregen we een behoorlijke domper te verwerken. De Heidewonne had die zelfde dag bezoek gekregen van de dierenbescherming en mocht geen honden meer aannemen i.v.m. verwaarlozing en nog veel meer Lees hier meer. We moesten dus aan het einde van de dag nog een nieuw pension zoeken voor maar liefst 7 honden. Gelukkig konden we 3uur later de honden in Punthorst brengen bij een pension.

Toen alles eenmaal geregeld was, konden we eindelijk op vakantie gaan. Na een korte nacht slapen wij op weg naar Schiphol voor een korte vlucht naar Tenerife.
Daar aangekomen was alles prima geregeld mooi appartement, wel even een appartement zoeken met een gelijke vloer voor mam maar dat was geen probleem, wij in de kamer ernaast en me zus met gevolg in de toren met het beste uitzicht (welke wij tot het penthouse hebben omgedoopt). Heerlijk nog geen 2 uur na de landing zaten we aan ons eerste biertje (van de vele) en een hele vieze hotdog in mijn geval en voor Bianca een hamburger (was ook niet lekker) maar goed we zaten warm met een lekker zonnetje.

Zaterdag hebben we de dag doorgebracht aan het zwembad na de ochtend rustig te zijn bijgekomen:-) van de reis.

Zondag hebben we een wandeling gemaakt naar de markt in Los Cristianos dat was namelijk een grote toeristische trekpleister volgens de reis(bege)leider. Daar aangekomen was het eerder een aanfluiting van de term markt. Althans zoals het ons voorgeschoteld was, er was namelijk gezegd dat er veel trommels waren en feestende afrikanen met hun trommels enz, nou de enige trommels die we zagen stonden in een enkel kraampje. . .

Na de markt even een lekkere espresso gedronken en toen bepaald dat we met pa en ma meegaan met de autohuur en ik zou dan wel gaan rijden waardoor pa en ma zich daar niet bezig hoefden te houden. En aangezien ik het leuk vind om in een auto te rijden stemde ik uiteraard in:-). De bestelling van de auto verliep niet vlekkeloos maar het uiteindelijke resultaat was dat we een auto hadden waar de rolstoel in meegenomen kon worden.
De avond voor vertrek hebben we nog met de hele bubs geminigolft en dat was heel leuk de jongens vonden het toch wel een leuk spelletje :-). Aangezien pa en ik het spelletje niet hebben afgemaakt i.v.m. het ophalen van de auto heb ik dus ook niet gewonnen maar goed het gaat om het spel hé.

Na een lekkere pizza maar op tijd naar bed gegaan want we zouden vroeg opstaan en naar het Loro Parque gaan.
Het Loro Parque is echt een aanrader als je ooit op Tenerife bent. Ga daar heen.
Geweldige shows met Orca’s, dolfijnen, zeeleeuwen, papegaaien een schitterend verblijf voor de pinquins en andere zuidpool bewoners.
Het is niet zo’n park waarbij je medelijden hebt met de dieren nee, deze beestjes waren allemaal stuk voor stuk goed verzorgd en je kon gewoon merken dat ze het naar hun zin hadden!

De volgende dag zijn we El Teide opgereden Bah wat was het koud daar zeg niet te filmen! Maar wel super mooi om te zien! Na El Teide waar we een ontzettend vieze bak koffie hebben gedronken, zijn we op weg gegaan naar Masca het piratendorp in de bergen. Altijd mooi die vergezichten met de afgronden daar. En van daaruit zijn we snel terug gegaan naar het appartement, het was wel weer genoeg geweest m.b.t. reistijd voor mam. Maar gelukkig kon je zien dat ze het leuk vond. Ik ben blij dat wij deze ervaring met hun hebben mogen meemaken, goed idee van hun om een auto te huren.

Nou de dag daarna was het alweer donderdag, de dag voor vertrek we zouden met ze allen op de piratenboot stappen om dolfijnen en walvissen te gaan zoeken op zee. Helaas was het slecht weer en ging de tocht niet door. Dit tot grote teleurstelling van de jongens!
Na de koffer gepakt te hebben en gegeten te hebben zaten we in het penthouse (pa en ma lagen al op bed) wat na te praten toen we berichten vanuit Nederland hoorde over de aswolk! Deze wolk heeft ons 4 dagen vastgehouden op het eiland. Helaas is het dan geen vakantie meer want je kan niets plannen, alles staat in het teken van vertrek en het nieuws. Wanneer kunnen gaan? Moeten we al klaar staan?

Nou daar hadden we na een paar dagen genoeg van, we hoefden niet meer aan het zwembad te liggen (dat hadden we wel gezien), dus wij op maandag maar een stukje lopen richting de haven van Costa Adeje eens kijken wat daar te doen was. Ma in de stoel mee en ik had een work-out de heuvels daar op. (het is daar toch wat anders dan Playa de Americas) Aangekomen in de haven waar we even wat wouden rusten, winkels bekijken enz kwamen we een mooie deal tegen om op een boot te gaan en alsnog dolfijnen en walvissen te gaan bekijken. Uiteraard hebben we dit niet afgeslagen. Het was een geweldige ervaring we hebben werkelijk waar alles gezien grote walvissen (grind walvissen) baby walvissen, springende dolfijnen de enorme kliffen van Los Gigantos. Omdat het zo onverwacht was dat we met de boot gingen waren we niet voorbereid wat tot gevolg had dat pap zijn hoofd ontzettend verbrand heeft. Het was echt een ontzettend mooie dag. Blij dat we dat ook gedaan hebben.

Midden in de nacht werden we ruw gewekt met de mededeling dat we zouden vertrekken met 2 uur. Al met al waren we pas met 6 uur in het vliegtuig en toen moesten we nog opstijgen.

Na een ruwe landing op Schiphol (we waren vliegtuig nr 4 wat daar mocht landen na de aswolk) snel naar huis toe.

Al met al hebben we een mooie vakantie gehad met het gehele gezin. Bedankt pap en mam.