Seattle

Geplaatst op

Zo, de lange reisdag hebben we weer achter de rug.
Het heeft ons van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds gekost om er te komen, maar we zijn er dan eindelijk, Seattle.

Onze eerste aankomst dag in Seattle liep niet helemaal volgens plan. Bij het ophalen van de huurauto kregen we een discussie met de verhuurmaatschappij Alamo. (geen aanrader, voortaan gaan wij ook weer voor Dollar-rent-a-car).

Ondanks dat wij alles van te voren geregeld en betaald hadden en naar evt. extra kosten voor de autohuur geïnformeerd hadden vonden ze het nodig om bijna 500 dollar extra aan allerlei volgens hun verplichte onzin van onze creditcard af te schrijven. Wij waren het daar uiteraard niet mee eens en wilden daar niet voor tekenen. Maar echt veel keus gaven ze ons niet, behalve met een big smile: we willen het graag voor jullie cancelen en dan hebben jullie geen auto. Dus wij informeren of we dan geld terug konden krijgen om bij de concurrent een auto te regelen, maar het betaalde bedrag voor 21 dagen autohuur zouden we dan in Nederland maar via het reisbureau terug moeten zien te halen dus ook dat was geen optie. Verder was het avond hier en nacht bij het reisbureau in NL, kortom na 1.5 uur lullen was de enige optie tekenen en daarna een boze e-mail naar ons reisbureau.
Die reageerden gelukkig snel terug de volgende dag dat wij inderdaad gelijk hebben en ze gaan contact met ze opnemen. Hopelijk komt het nu weer goed.

Wel begaf ook in het donker onze tomtom het nog, waardoor we helemaal een baal bui kregen maar het hotel was na flink zoeken dan toch echt gevonden.
Nu moeten we Amerika verkennen met de ouderwetse autokaarten, dat wordt wat aangezien we dat door tomtom aardig verleerd zijn

Vandaag hebben we een leuke eerste volle dag Seattle gehad en het voorval van gisteren maar weer achter ons gelaten.
De dag begon heerlijk zonnig met 28 graden, wat zeer aangenaam was nadat we in New York als verzopen katjes hadden rondgestruind.
We zijn eerst naar de Space Needle geweest om het uitzicht over de stad te bekijken en vervolgens zijn we met de monorail naar pike market place geweest. Een gezellig en levendige markt waar ze met vis gooien en allerlei mensen die muziek maken etc. niet te vergelijken met de markt in Hattem of Zwolle.

Erg leuk om te zien en daar hebben we het grootste koekje ooit gegeten als lunch.
Verder zijn we naar de pier gegaan en net toen we niet precies meer wisten wat we eigenlijk moesten gaan doen, kwamen er twee vreemde mensen achter ons aan, waarvan we dachten dat ze zwervers of jehova’s waren of ons wilden afzetten waardoor we niet echt vriendelijk overkwamen, maar wat bleek:
Ze gingen vanavond naar huis en hadden nog een aantal entree kaarten voor attracties niet kunnen gebruiken of wij die gratis wilden hebben. We schaamden ons wel een beetje als wantrouwende “nuchtere” Hollanders tegenover deze vriendelijke gulle amerikanen

Hierdoor hebben we een leuke gratis boottocht gemaakt en zijn we naar de Seattle aquarium geweest. Erg vriendelijk van ze.

Net hebben we ons junkfood avondeten achterover geslagen en gaan we nog even naar de Space needle terug voor het uitzicht bij zonsondergang.

Tot snel!

Groetjes ons

seatle_2_600

Geplaatst door pap en mam 26 aug, 2010 17:05

Hoi,

Wat een avontuur weer. Jammer van New York: we kunnen er ons wel wat bij voorstellen: het stroomt hier ook heel aardig. En die auto, dat is ook een afzetterij, willen zeker snel verdienen. Verder leuke dingen gezien begrijpen we. De foto’s zien we later wel eens zodat we ons een beter beeld kunnen vormen. Geniet er nu verder maar lekker van en tot gauw.

Veel liefs en kusjes xxx ons

Geplaatst door willie 26 aug, 2010 10:08

Nou te horen begint het al lekker.Maar na regen komt zonneschijn.Dus zo te horen wordt het een avontuurlijke vakantie.

Begin maar vast met jullie boek ,Maico en Bianca op avontuur in Amerika.Hier regent het momenteel ook dus wij hopen ook nog op een klein zonnestraaltje.