Mlilwane naar Hluhluwe

Geplaatst op

hlu_2_600

Eergisteren zijn we na bijna 300 km aangekomen bij Hluhluwe (Zululand safari lodge). De overgang met de grens was heel eenvoudig. Ik hoefde alleen maar mijn internationale rijbewijs te laten zien en we konden vervolgens gelijk doorrijden naar Zuid-Afrika.

Aangekomen in Zululand Safari Lodge werden we vriendelijk ontvangen met een welkomstdrankje. Daarna kwamen we tot de ontdekking na het informeren naar de tijdstippen voor onze geboekte excursies dat het wederom niet geregeld was door WRC of AAA travel. Hier hebben we dus opnieuw onze excursies moeten boeken wat wat verwarring bezorgde bij ons en het personeel.

De rest van de dag hadden we geen zin om nog het Hluhluwe park in te gaan en zijn we vervolgens de middag buiten de auto gaan spenderen: Op een ligbedje aan het zwembad met een Topgear en een boekje. Hier kregen we gezelschap van wat Impala’s, vogels en een struisvogel! Dit park is namelijk ‘not fenced in’ (niet omheind).

Dat was allemaal wel bijzonder, maar toen de zon ging zakken en het wat frisser werd en we gezelschap kregen van een spin die wat warmte bij ons kwam opzoeken zijn we maar naar binnen gegaan.

In het begin van de avond hebben we nog even een drankje gedronken aan de bar en zijn toen vroeg naar bed toegegaan aangezien we om half 6 de volgende ochtend bij de receptie moesten wezen voor onze morning game drive. Tijdens deze gamedrive hebben we geen nieuwe dieren gezien die we nog niet hadden gezien. Dit vonden we jammer, maar we hebben wel een olifant horen trompetteren van vlakbij en dat is het risico bij een game drive. Daarnaast was het ook weer winderig weer, dus dan zijn de dieren sowieso minder te zien.

Na de gamedrive hebben we genoten van een ontbijtje, net zoals 1 van de apen in het resort die er met een muffin vandoor ging 🙂

In de middag zijn we naar St. Lucia gegaan waar we krokodillen en nijlpaarden gingen spotten. Maar de wind was inmiddels erger geworden en hierdoor hebben we ook hier minder gezien dan verwacht. Ook was het niet echt aangenaam op de boot omdat de koude wind je om de oren waaide. Maar gelukkig wel jonge nijlpaardjes gezien. Erg schattig.

herman en joke zei
hallo jonge luijammer dat jullie niet veel dieren hebt gezien
wij vonden dit park erg mooi
dat bij de grens is ook mooi he met die mensen
maar ik wil niet wat zeggen maar wat een mooie reis om jaloers op te worden
geniet er nog van het is zo om voor dat je het weet
en dan moet je weer wnnen thuis

zeg de groetjes maar weer herman en joke