Dag 16 tot dag 19 Queenstown naar Dunedin

Geplaatst op

NZ_2

Dag 16, zaterdag 19 november 2011:

We zijn naar een winkelcentrum buiten de stad gegaan (Frankton) en hebben daar wat rondgekeken. Daarna zijn we naar het skigebied the Remarkables geweest, waar tevens wat Lord of the Rings scenes zijn opgenomen.

Het skigebied was uiteraard gesloten want op wat stukjes sneeuw na, kon je er niet echt skiën tenzij je het zoals in de Andrelon shampoo reclame zou doen. Het gaf een mooi uitzicht over de stad.

NZ_1

Daarna zijn we nog wat Lord of the rings filmlocaties langsgegaan o.a. langs wat baaitjes en langs bergketens. Toen we naar het laatste punt van de Lord of the rings filmlocaties die we vandaag wilden bekijken gingen: Paradise, kwamen we ineens allemaal bordjes tegen met filmcrew. Het bleek dat ze hier een film aan het opnemen waren. Wij waren natuurlijk wel nieuwsgierig en we wilden paradise bekijken dus we reden door. Toen we aangehouden werden door een crewmember, die ons vertelde dat we alleen mochten doorrijden als we niet zouden stoppen tot we bij een bomenrij ver uit het zicht waren, vroegen we welke film het dan was. Het bleek dat ze de Hobbit aan het filmen waren! Dus wij reden langs het Hobbit dorpje wat ze daar hadden opgezet en vervolgens na een aantal km rijden dachten we dat we bij de bomenrij waren die ze bedoelden. Daar gingen we een fotootje schieten en wat filmen tot we door een andere crew member in een truck van de weg werden gehaald 🙂 Oops! Dus we zijn van de filmlocatie van de Hobbit weg geëscorteerd 🙂

NZ_3

Dag 17, zondag 20 november 2011

4 uur ’s morgens ging de wekker (ja je leest het goed 4 uur en dat noemen ze dan vakantie 🙂 ). En om 5 uur waren we op weg naar onze geboekte excursie: een cruise bij Milford Sounds (Fjordland Nation Park).

Het regende verschrikkelijk, dit is zeker de ergste regenachtige dag die we hier hebben gehad, elke dag regent het wel een moment, maar dit was perfect weer voor een cruise: NOT 🙂

Maar goed hierdoor, stroomden de watervallen flink over, dus dat is natuurlijk wel een prachtig gezicht. De watervallen waren niet te tellen, maar als je even buiten op het dek ging staan dan spoelde je ook wel bijna de boot af en hoe het gebeurd weten we niet, maar ook onder je poncho wordt je toch nat.

NZ_5

NZ_4Na 2,5 uur varen waarbij zelfs Maico voor het eerst zee ziek werd, gingen we terug naar onze overnachtingsdorpje van vanavond: Te Anau. Onderweg hebben we nog wel een Kea gezien, dit is een grote papagaai soort.

Dag 18, maandag 21 november 2011:

NZ_8

Niet veel gedaan, behalve gereden van Te Anau naar Dunedin. Aangekomen in Dunedin bleek de boeking niet helemaal verwerkt te zijn. We kregen een kamer, maar moesten de volgende dag bekijken of we die konden behouden (we hebben namelijk 2 overnachtingen in Dunedin).

We hebben nog even een rondrit gemaakt over Otago Peninsula. Hier zit een Albatros kolonie die je kan zien vliegen bij een harde wind.

Maar die konden we niet van dichtbij bekijken, aangezien je daar nu niet mocht komen omdat het broedseizoen is.

Uit de verte met onze verrekijker denken we er een stuk of 3 te hebben zien vliegen, maar 100% zeker zijn we niet dat het geen andere vogel was omdat het wel de verte was, maar de kleuren waren gelijk 🙂

Verder hebben we nog wat mooie uitzichtpunten bezocht waarbij we onderweg een dood schaap dachten zien te liggen in de wei. Toen we er de terug weg weer langs reden zeiden we tegen elkaar: ja die is zeker dood.

Om heel zeker te zijn toeterde Maico maar een keertje en ineens zagen we zijn pootjes spartelen. Dus Maico is toch maar even het weiland in gegaan om het schaap weer op zijn poten te zetten 🙂

Daarna hebben we nog een route gelopen door de weilanden tussen de schapen op hoge kliffen. Aangezien de schapen zich een stuk makkelijker bewegen op de steile kliffen en de drassige blubber besloten we het rondje maar niet af te maken en terug te keren. Al met al een klein uurtje gelopen door een mooie omgeving.

NZ_7

Dag 19, dinsdag 22 november 2011:

Toen we ’s ochtends vroegen naar welke kamer we nu konden, bleken ze overboekt en moesten we naar een ander motel, waar we tot nu toe tot 2 keer toe een tijd te horen kregen wanneer de kamer klaar zou zijn, vandaar dat we hier maar achter internet zijn gekropen.

Een beetje zonde van onze tijd dit en het is ook even afwachten of het gelijkwaardig is (sowieso verder lopen naar de stad).

Maar ik hoor net dat de kamer vrij is, dus we gaan gauw inchecken en nog even van de stad genieten want het is onze een-na-laatste volle dag in Nieuw-Zeeland.

Groeten uit Dunedin, Nieuw-Zeeland

NZ_6

Comments

Esther Wednesday, 23 November 2011

Yoehooeee mijn ouders hebben een aantal jaren in Dunedin gewoond… Helaas vlak voordat ik geboren werd weer teruggekomen naar NL :( Goeie reis verder en geniet ervan :)

marinus en willie Wednesday, 23 November 2011

Nou kijk maar uit in Hong kong daar doen ze aan ping pong weg jong .Tussen al die miljoenen chinezen we zullen jullie daar wel niet in terug kunnen vinden.Maar nog een paar fijne dagen de mist trekt hier op voor zondag .