Amerika 2018 Rondreis door de Zuidelijke staten.

Geplaatst op

31-08-2018 de reis is begonnen. Na een lange avond van inpakken en controleren was het een korte rit naar Schiphol. Het inchecken was een eitje en we hebben zelfs de nieuwe incheckbalie gebruikt waarbij je je eigen bagage moet inchecken en labelen. Dit allemaal ging lekker simpel en gemakkelijk.

We zitten achterin het vliegtuig en zoals het hoort is er met een van onze schermen wel wat mis. En juist Dit maar is het scherm van Bianca die niet meewerkt. Aanraken werkt niet en daarna slaat die op hol. Dus daardoor is Bianca verhuisd en zit ik hier alleen op twee stoelen. Leuk zou je zeggen maar eerlijk gezegd is dat best saai, had veel liever Bianca naast mij gehad. Gelukkig hebben we het laatste uurtje nog wel samen gezeten.

Na een voorspoedige intrede in de Verenigde Staten met alle “noodzakelijke” strenge eisen, was onze eerste stop de verhuurmaatschappij om onze auto op te halen. Uiteraard gaan we (ik) er vanzelfsprekend vanuit dat alle nieuwe huurauto’s voorzien zijn van een navigatiesysteem. Maar helaas onze auto had dat niet, we konden wel een navigatie bij huren voor 13 dollar per dag.

Maar de beste man had ook nog een upgrade voor ons voor maar 15 dollar per dag met daarin een vaste navigatie. Dat bleek een nieuwe nieuwe auto te zijn met slechts een paar mijl op de teller. Het is een Nissan Murano platinum met alle toeters en bellen erop en eraan. Heerlijk rijden zeg maar. Dus tja dat doen we dan maar weer…

Dinsdag 4 september update van de afgelopen dagen.

1 september. Na een snelle landing en het ophalen van de auto was onze eerste rit in Florida gelijk dik 2,5 uur van Orlando naar Amelia Island. We blijven daar 2 nachten. Een mooi resort met een leuk zwembad. Doordat we om half 10 in de avond aankwamen was de eerste dag redelijk om, er was niet veel tijd meer om anders te doen dan te gaan slapen. En dat hebben we gedaan 😊. De eerste echte dag in Amerika stond in het teken van boodschapjes halen en het eiland verkennen. Zo hebben we het stadje Fernandina eens van dichtbij beken en vakantie is natuurlijk niet compleet zonder een ijsje dus dag 1 ijsje => check! De dag hebben we afgesloten met een dip in het zwembad en een pizza. Geen slecht begin.

2 september. Savannah, Georgia. Na Amilia Island staat Savannah op de planning. Een rustig stadje waar we in de loop van de middag aankomen. Het stadje is doordrenkt van Piraten invloeden en we zullen dit nog vaker tegen komen de aankomende dagen. Leuke rondrit gemaakt in een toeristenbus om wat meer info van de stad op te doen. Alleen echt zinvol was het niet. De gids was niet echt te verstaan. Op een term als Y’all na dan 😊.

3 september. Na een korte nacht met een dame die hysterisch aan het gillen was (waarschijnlijk net beroofd na het stappen), en een vies ontbijt hebben we maar wat toeristen dingen gedaan zoals. Het bankje van Forrest Gump opgezocht, het bankje was er niet meer maar het pleintje wel. En na een ijsje van een ijssalon uit de top 10 van de wereld (Salute is beter) ging onze reis verder naar Charlotte South Carolina.

Eigenlijk is Charlotte vergelijkbaar met Savannah, een echt piraten stadje. Voordat we de stad in zijn gegaan hebben we eerst nog een Plantage beken (Magnolia Plantage), een mooi aangelegde tuin en huisje. Deze plantage is vooral bekend van het witte bruggetje. Uiteraard kwamen we hier onze eerste grote bananen spinnen tegen. En daarmee de flashback naar Florida 2008. Maar goed even doorbijten want je wilt de tuin toch zien, zeg maar.

Na de plantage zijn we de stad in gegaan waar Bianca een heerlijke milkshake heeft gehaald, ik mocht ook een slokje hebben 😉. Nog wat avond foto’s gemaakt met onze smartphones want mijn camera had ik toch maar in de auto gelaten, voelde niet echt goed. Maar denk dat de foto’s een prima beeld geven.

4 september. En we zijn bij 😊. Na een goede nachtrust en geen ontbijt was het vandaag tijd om de hele dag te rijden naar Atlanta Georgia. Onderweg gestopt bij alleen de Stone Mountain, een must see volgens het boekje maar we vonden het ok. Het was heiig weer waardoor een echt vergezicht er niet echt in zat, volgens de gids daar. Dus we zijn er rond heen gereden. Het was al laat en we moesten nog 45 minuten naar het hotel terug.

In Atlanta zelf hebben we niet veel gedaan even rond gelopen door het centrum en gezwommen in het zwembad, om vervolgens nu dit bericht te tikken.