Etappe 1: Santa Cruze

Geplaatst op

5 september 2015

Dit deel van de reis zit er met de vlucht van deze middag er al weer op. 3 nachten en 2,5 dagen in deze miljoenen stad, en wat hebben we gezien? Allereerst kunnen we zeggen we zijn er geweest en we komen niet meer terug. Het klimaat hier is lekker, je kan de gehele dag in een korte broek rond sjokken en dat is toch wel wat je wilt op vakantie. De stad zelf echter zijn we elke dag toch wel uit gevlucht. We hebben de hoofd bezienswaardigheid hier bekeken en ervaren, namelijk het grote gezellige plein met een kerk als middelpunt. En dat is alles wat er hier eigenlijk te beleven valt.

De straatjes en het verkeer is precies zoals je mag verwachten van de beelden op tv, en wij verwachten toch wel wat meer cultuur te kunnen zien hier anders dan het plein en een saai museum. Best logisch toch dat je dit verwacht bij een 1,3 miljoen inwoners tellende stad.

La Rinconada

Zoals gezegd zijn we de stad uit gevlucht voor wat rust en natuur, hiervoor hebben we een taxi genomen naar La Rinconada, wat een aangelegd natuurpark is waar je ook kunt zwemmen.

Helaas hadden we geen zwemkleding bij ons (ik had niet eens een zwembroek meegenomen van uit huis) anders hadden we wel even een duik genomen. Het park zelf was best aardig te noemen. Leuk opgezet en vooral ook rustgevend. Het grootste kenmerk is dat je hier tijdens de bloeiperiode de grootste waterleliebladeren ter wereld kunt vinden. Het park heeft daarmee al meerdere vermeldingen in het Guinnes book of records behaald. Het grootste blad was 3,2 meter in doorsnee met een oppervlakte van 7,55 vierkante meter. Best redelijk, dacht ik zo.

Na een lekkere lunch en een wel verdient eerste en waarschijnlijk laatste biertje op vakantie was het zo alweer 6 uur in de middag. We hadden afgesproken met de taxi chauffeur dat hij ons op dat tijdstip weer zou ophalen, en ja wel hij stond er keurig op tijd. Eenmaal in het hotel aangekomen was het zo al weer half 8 en moe van de dag hebben we wel 13 uur aaneengesloten geslapen.

Biocentro Guembé

De volgende dag was ons eerste doel om een zwembroek voor mij te halen en dampo voor Bianca. Ze heeft toch wel wat hoofdpijn en dat willen we eigenlijk verminderen dus stomen is wat we gaan doen. Zo rond het middaguur waren we hiermee klaar en toen hebben we wederom een taxi genomen (dat gaat nog vaak voorkomen hier 🙂 ) naar Biocentro Guembé, dit is een favoriete uitstap voor de stedelingen hier omdat je er lekker kunt zwemmen, uitrusten, kamperen en recreëren.

Gelukkig had ik nu een zwembroek bij mij zodat ik een duik kon nemen in het koude water. Maar eerst zijn we gaan genieten van de vlindertuin, en het vogelhok welke zo groot was dat er een tree-top wandelpad was aangelegd om dichterbij te kunnen komen. Er waren hier vele papegaaien, pauwen en kaketoes en nog veel meer voor ons onbekende vogels. Heel erg leuk om te zien. Al met al een geslaagde dag weer en wederom weer vroeg op bed. Hopelijk rusten we lekker uit deze aankomende dagen.

Sorry voor de eventueel ontstane spelfouten maar ik ben al lang blij dat dit bericht eindelijk over kan komen. Er volgt er nog één.