Northern Territory, the top end van Australië

Geplaatst op

Na een korte vlucht van Aidelaide naar Darwin waar we de huurauto hebben opgehaald zijn we gaan rijden naar onze eerste bestemming hier in het uiterste noorden van Australië. Het is een echte Outback zoals het heet. Dit betekend dat er weinig mensen wonen en dat alles hier een tandje minder gaat, we moeten dus vaak geduld hebben. Wel zijn de mensen hier enorm aardig, net als in de andere delen waar we zijn geweest overigens. Het is hier super gemoedelijk en men probeert ons te helpen waar mogelijk. Zo kregen wij een gratis upgrade van onze huurauto! We hadden een kleine huurauto geboekt maar kregen de grootste auto mee die ze hadden in het wagenpark! Echt heel erg chill. We rijden nu dus in een benzine slurpende Toyota Kluger V6 rond, parel witte uitvoering.

Okay, wij na de benodigde boodschappen gehaald te hebben bij de lokale Woolworth (AH, in het kwadraat de boodschappen worden voor je in de tas gedaan) gingen we vol goedemoed op pad naar Point Stuart Wilderness lodge zo’n 100km voor Kakadu NP. We hebben hier een lodge geboekt en bij de boeking zaten een billabong cruise, en een sunset safari door de floodlands inbegrepen. Met de overnachtingen is niets mis ook niet met de gastvrijheid hier. Allemaal dik in orde! Maar de tijdelijke arbeidskrachten weten niet veel van de omgeving, dus als je vraagt wat je hier de aankomende dagen kan doen, krijg je vaak te horen ” weet ik niet of daar ben ik niet geweest” erg handig, zoals je kan begrijpen… de cruise en safari waren wel goed geregeld!

We hebben dus deze dagen de tijd benut om benzine te verspillen en overal heen te rijden wat maar enigszins nuttig leek. Zo zijn we vandaag bij de jumping croc toer geweest. Een lokale hill billie die met een platboot en wat vlees aan een stok toeristen laat zien dat een zoutwater krokodil ook kan springen als het echt moet, het is natuurlijk geen standaard reactie van een 5 meter lange zoutwater krokodil. Maar ik moet zeggen de toer was goed in elkaar gezet en de krokodillen kwamen uit zichzelf en hoeven geen extra stimulans te krijgen. Wat is zo’n beest groot als die op 50 cm van jou zijn bek opent en weer dicht klapt. Daar ga je niet buitenboord hangen voor die ene foto, geloof mij maar!

Ook kregen we gisteren een leuke verrassing in de kamer:-), we hebben al spinnen, geko’s en nog veel meer gehad deze vakantie en ook hier in de wildernis lodge. Maar wat we nu zagen hadden we niet verwacht…

Bij het doorspoelen van de wc zagen we ineens iets onder de rand vandaan komen en gauw weer terug schieten. Dit bleef maar gebeuren dus hebben we geprobeerd met een papiertje te kijken of we het konden verwijderen, dit bleek niet echt te werken. Wel werd het ons duidelijk dat het een kikker was. Uiteindelijk hebben we de kikker de volgende dag uit de wc kunnen vissen en buiten vrij gelaten. Voor hoe lang weet niemand, want bij navraag bleek dat deze kikkers standaard de wc kiezen om te wonen. Morgen wordt het dus weer spannend :-).

Overmorgen gaan we Kakadu NP in via een omweg, dit lijkt ons leuk om wat meer te zien dan alleen de snelweg.

Er staan weer foto’s klaar om te bekijken.
Bekijk ze hier

Eén antwoord op “Northern Territory, the top end van Australië”

1. Hallo vakantiegbangers
    Jullie blijven maar door gaan .
    Mooie plaatjes gezellig zo ’n kikker in je w c pot. Als dat aan de kikkerbeet gebeurt kan ik me dat nog voorstellen.
    En zo’n grotekrokedil hoef Ik ook niet in mijn achtertuin.
    Nou wij genieten met jullie mee.
    Verder nog een mooie reis gewenst.