Great ocean road naar Grampians NP

Geplaatst op

Gisteren hebben we de great ocean road volledig uitgereden onze laatste bestemming daar was Logan beach, hier is een natuurlijke opvangplek voor walvissen met jongen. Moet je eens voorstellen dat je aan het strand staat en dat je enkele  tientallen meters voor je enorme vinnen boven water ziet komen en dit gevolgd door omhoog spuitend water. Dit was zo ongelofelijk bijzonder dat we er eigenlijk niet uitgekeken raakte en dan te bedenken dat er niet een moeder en kindje waren maar meerdere!!! Ons geluk kon echt niet op. Helaas konden we ze niet fotograferen omdat het toch wat te ver weg was voor onze lenzen om een mooi helder beeld te krijgen. Maar gelukkig hebben we een video camera en daarop is het wel gelukt om ze te zien:-).

Maar voordat we op logan beach kwamen hebben we eerst nog een aantal must see uitkijk punten bekenen. Ze zijn we eerst gestopt bij een afslag direct voor de 12 apostles (… steps…) hier konden we het strand benaderen om zo toch een gevoel te krijgen van de afmeting van de apostles. Het weer zat niet echt mee want het waaide heer erg maar goed het was best te doen daar op het strand. Het was heel erg mooi zeker aangezien we nagenoeg alleen waren daar :-). We zijn ook weer even gestopt bij de 12 om te lunchen (bakje yoghurt) en uiteraard te genieten van het uitzicht, het is echt heeeeeel erg mooi en bijzonder!

Hier vandaan zij  we door gereden naar Loch Arch Gorge, hier is eens een boot gezonken en zoals het hoort is die ook niet meer te vinden… gezonken he 🙂 maar de kliffen zijn ook hier indrukwekkend.
De volgende stop was bij de Arch dit is een kleine boog uitgesleten door het water en de wind volgens de kaart is dit een must see maar wij waren redelijk snel uitgekeken.
Een andere stop is Londen bridge, allen deze is niet meer compleet doordat een brugdeel is ingestort in de jaren 90 een leuke pauze in de reis maar ook niet zo indrukwekkend als de 12…

Wel waren we onder de indruk van de bay of islands. Ja ja er is hier ook een bay of islands net als op het noordelijke eiland van Nieuw Zeeland.  We reden er langs en op de borden langs de weg zagen wij een camera staan maar ach de laatste stops waren allemaal nagenoeg het zelfde (heel erg mooi natuurlijk maar al wel gezien) dus reden we er eerst voorbij totdat we het uitzicht zagen. We hebben direct omgedraaid en daar op de parkeerplaats een minuut of 10 gestaan en vol bewondering gekeken, door de wind was het een ruig aanzicht van allemaal kleine eilandjes die recht omhoog komen uit de zee. Heel erg mooi.
Zoals het bericht begon zijn we hier vandaan naar Logan beach gereden om de walvissen te zien!

Vanuit Logan beach zijn we recht omhoog (volgens de landkaart) gereden naar Halls Gap in Grampians NP, dit is een heel klein dorpje met ongeveer 150 inwoners, er is hier niets te doen en onze cottage is bezaaid met vieze bedbugs en weten we allemaal nog meer. Heel vies.
Omdat we zo genieten van onze cottage zijn we snel weggegaan vanmorgen en hebben wij een kanotocht van 2,5 uur over het meer gedaan, het begon met een spiegelend oppervlak maar op de terugweg hadden we een golfslag waardoor we zeiknat werden, maar het was een leuke tocht!
Na een lunch gegeten te hebben en de auto te hebben volgegooid zijn we op pad gegaan om de pinnacle te bezoeken. Dit is een 2 uur durende wandeling annex klim om een schitterend uitzicht over de streek te hebben. We dachten onze workout wel gehad te hebben, dus zouden we alleen nog een waterval bekijken (mac kenzie en broken falls), waren wij even bedrogen, hiervoor moesten we een dal in afdalen met een zeer steile trap. Nou ik kan je vertellen we waren kapot na deze dag. Overigens zouden wij het iedereen aanraden!  Nu eten en slapen want morgen gaan we naar een boerderij om te overnachten.

Bekijk de foto’s

4 reacties op “Great ocean road naar Grampians NP&rdquo

1. Hey vriendjes…
    Zo te zien vermaken jullie je daar prima en ik had ook niet anders van jullie verwacht.
    Wel een beetje jammer van de wagen is mijn mening , want wat comfort ia toch best prettig als je zolang in de wagen zit.
    Doe rustig aan en geniet. …we lezen jullie verhalen mee dus ga zo door haha